Translate

14.02.2011

Hva er kjærlighet?


14. februar;  Det er Valentins dag idag, og det er en flott mulighet til å gi en ekstra oppmerksomhet til sin kjære og de vi er glad i. Behøver ikke å være så mye, ett lite hjerte i matboksen kan være nok. Jeg liker å gi dikt, mens mannen min er flink å dikte selv, så jeg gleder meg til hver gang det en liten feiring.. og her feirer vi det meste. Bare å gjør litt ekstra i hverdagen er viktig!

Jeg fant en fin forklaring på hva kjærlighet er. Dette er ett utdrag fra en film
Captain Corelli's Mandolin:



"Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides.
And when it subsides you have to make a decision.

You have to work out whether your roots have become so entwined together that it is inconceivable that you should ever part. Because this is what love is.

Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. 
That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are.

Love itself is what is left over when being in love has burned away, and this is both an art and a fortunate accident.
Your mother and I had it, we had roots that grew towards each other underground, and when all the pretty blossoms had fallen from our branches
we found that we were one tree and not two."-St. Augustine



oak tree


Til Min aller, aller beste venn….
Jeg elsker deg !

..og tusen takk for gaven og diktet..nydelig.. :)
av en eller annen rar grunn så liker jeg best de rosa parfymene.. 
gleder meg til jeg er kvitt forkjølelsen slik at jeg kan nyte lukten av denne også...

 
Klem -Gunn-

1 kommentar :

  1. så fint :)
    Er helt enig med deg Gunn! Viktig å sette pris på det man har.
    Her i huset feirer vi også det meste og valentine er det bryllupsdag i tillegg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips