Translate

17.01.2012

Håndtak på Henriksdal stolene..

Idag viser jeg bilder fra spisestuen, det er jo alltid litt endringer...

Norgesglass kan vi jo bruke til det meste, det har vi vel fått bekreftet....  Jeg har klistret på noen tall i vinyl, som gir en litt industriell "look". Skal få lagt dem ut i blogg shoppen etterhvert.




Til jul ble det laget 12 spisebrikker av lin... men det er jo bare i julehøytiden jeg har så mange til middag.. så da får de ligge til pynt til neste jul ..   hehe


I høst var jeg på Stoff og Stil for å kjøpe stoff for å sy nye trekk til Ikea sine Henriksdal stoler. Vel og lenge gikk jeg og så på stoff og bestemte meg for ett koksgrått møbelstoff. I siste sekund bestemte jeg meg for bare å kjøpe 5 meter av stoffet, (istedet for 12 m), bare for å dobbelsjekke at dette passet.  Jeg skulle treffe min bror på Ikea etterpå, og oppdager at de nettopp hadde fått inn nye trekk til disse stolene, i grått! :-/  Jaja, da hadde jeg mye møbelstoff til overs, og jeg slapp å sy!  (møbelstoffet er allerede brukt på ett annet prosjekt) 



Jeg har lurt på om jeg skal male beina på spisebordet hvite eller lyse grå, men det kan bli litt for mye grått da kanskje... Hva synes du jeg skal gjøre?  Har du en god ide til meg??  På toppen har jeg pusset bordet godt og gnidd inn hvit voks. Det er ett Jakarta bord fra Bohus.

Jeg har festet håndtak på disse stolene også, som var endel av planen når jeg skulle ha nye trekk. Jeg har leitet en stund etter de riktige håndtakene, disse fant jeg utrolig nok på Obs Bygg, til en rimelig penge  :-))
Ikke så mye som skal til for å herme etter de store merkene jeg ikke har råd til, men som jeg synes har sååå mye flott..  :-p



Til jul fikk jeg flere kopper av Green Gate serien, elsker disse lattekoppene.
Innholdet er "in Shape" kaffe, så da får jeg krysse fingrene og håpe på mirakler....





Så da ønsker jeg dere en ship shape uke!!   ..og jeg skal ut på tur i vårværet! (synes vinteren har vært herlig, ikke noe snødame jeg, nei..)        Klem fra Gunn

23 kommentarer :

  1. Så koselig kjøkken du har !!
    Digger fargesamensettingen din :)
    Bordet er fint som det er, men skulle jeg måtte forandre noe, hadde jeg gått for hvite ben :)
    Hvitvokset bordplate var super tøft !!

    Lykke til i ditt valg
    Klem Heidi

    Ps: Har du sett det nye "Dora White" som GreenGate kommer med snart ? Det passer godt til lattekoppene dine :))) Gleder meg til de er for salg !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. ..nå tester jeg ut svarfunksjonen.. Har så vidt tittet litt på det nye som kommer fra green gate, og det ser like flott ut som alt annet de har kommet med! Kunne tenkt meg noen fat til disse. Ja tenker hvit hadde blitt det beste på beina, også skrape av litt maling etterpå.. :p Ha en flott dag, og nå ser jeg at jeg ikke har tid til noen tur ut allikavel, fordi pc'en stjal for mye tid.. hihji..

      Slett
  2. Åååå fikk lyst å herme!
    Haar nemlig de samme kjøkkenstolene fra ikea, og hadde vært kjerkt med litt forandring, og med de håndtakene!Elsket det!
    Klem Linn

    SvarSlett
  3. Dette var kjempelekkert Gunn, ikke så mye som skal til alltid for å sette prikken over ien, det gjelder bare å få ideen. Norgesglassene ble skikkelig tøffe.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  4. Å, så stilig det ble. Jeg har jo de stolene. Flott med de håndtakene. Bordet ble kjempefint. Skulle jeg gjort noe med det, hadde det blitt hvite ben.

    Ha en fin dag

    Klem Bente

    SvarSlett
  5. Så fine stolene dine ble!!
    Tøft med de håndtakene:)
    Og liker tallene du har laget veldig godt, en tøff detalj det og ♥

    SvarSlett
  6. Ikke farlig når man er så kreativ som deg Gunn :)
    Tøft med håndtak på stolene!!

    Ingen snødame jeg heller nei....og nå er vi kommet så langt utpå at nå kan det bare være...vil ha vår!!

    SvarSlett
  7. Kjempe fine ble stolenen dine .......koselige
    bilder fra heimen din.
    Trenger ike snø jeg heller

    Fin kveld til deg

    SvarSlett
  8. Heihei..stoltrekkene dine er superfine.Har sett etter ekstratrekk og Ikea har men de er kjedelige. Jeg syr ikke selv men tillater meg å spørre om du syr på bestilling??? Eller om du vet hvor jeg kan bestille??
    Mvh. June

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei June... Jeg var såå glad da jeg fant disse grå trekkene på ikea, og at jeg slapp å sy, for ett slikt prosjekt hadde jeg brukt så lang tid på. Ikke er jeg så dreven heller på symaskinen. Det er mer enklere syprosjekter som har skjønnhetsfeil som blir til her.. :))

      Her får du sikkert akkurat hva du skulle ønske av trekk til stolen http://www.bemz.com/en/products/chairs/
      men endel penger må til... :/ eller du kan sanke ideer.. :)

      Lykke til!

      Slett
    2. Tusen takk..takk for tips om bemz..der har de jo såå mye å velge i, blandt farger/mønster/stoffer.
      Fin inspirerende høst til deg :)

      Slett
    3. Prøv også dekoria.no, der har de en del trekk til IKEA sofaer og stoler og til en litt rimeligere penge enn bemz ;)

      Slett
  9. hmmm,deg og bloggen din har jeg ikke vært innom før menjammen er jeg glad jeg tilfeldigvis datt innom nå.her var det mye fint og jeg liker godt stilen din,tror sannelig jeg må putte deg på bloggrullen min slik jeg ikke går glipp av noe - gleder meg til å følge deg videre :)))
    tove:)

    SvarSlett
  10. kjempe kule norges glass....super ide for meg som er lei mine med hvit blonde og vintage bilde...he he:-)masse gode ideer her inne:-)

    SvarSlett
  11. Du stolen ble bare så flotte med de handtakene på. Very nice. Du finner sikkert noe annet å sy av stoffet. Spisebrikkene ble så tøffe med rufsekantene. Fin ide.
    Ha en toppers uke.
    Randi

    SvarSlett
  12. Mente selvfølgelig stolenE he he

    SvarSlett
  13. Heihei!

    Veggordene jeg bestilte kom på lørdag og et par av dem kom raskt opp på veggen! :) Sååå fornøyd! Tusen takk! Gleder meg til å få opp alfabetet også, må bare male skapdøra det skal opp på først! ;) Takker også for de ekstra wallstickerne du la ved, litt av en service! :)

    Norgesglassene med tall på var kjempefine, så tøffe tall! Og linservietter er bare veldig flott!

    Ønsker deg en fiiin uke! :)

    Aia

    SvarSlett
  14. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg=)! Det varmer!!! En herlig blogg du har, og jeg må inn og kikke på veggordene dine!! Så smart med håndtak på stolene=). Bordet er flott slik det er, men jeg tror jeg hadde malt bordbena;)!

    Finfin uke til deg!
    Klemmer!

    SvarSlett
  15. SÅÅÅ fint med de håndtakene! Dette vil jeg kopiere altså, hvis det er greit. Tror jammen jeg skal ta meg en tur allerede imorra.... Liker veldig grodt de grå trekkene. Har tenkt på dem jeg også, men jeg venter til de faller litt i pris siden jeg må ha 18 trekk. Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  16. Dette ble bare helt sinnsykt stilig! Jeg er overbegeistret faktisk!! Jeg har nå tittet litt rundt på bloggen din i kveld og må bare få si at du er et oppkom av kreativitet! Og jeg liker at du deler det med oss andre :-) Her inne trives jeg :-) Klem Ranveig

    SvarSlett
  17. Hei! Flott blogg du har! Jeg tenkte å prøve å kopiere ideen din med håndtakene, men hvordan gjorde du det? Var det bare enkelt og greit å skru håndtakene i stolen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lis..
      Stolene er jo også fra Ikea, og det viste seg at ryggen er hul inni, unntagen helt i toppen. Jeg hadde lyst til å ha dem litt lengre nede, men skruene festet seg ikke. De var enkle å montere.
      Om du blir nødt til å vaske trekkene ofte, slik at du må ta av og på håndtakene ofte, ville jeg ha festet visolin (sy-hobby butikker har dette) bak på stoffet, det er noe man stryker på for at de ikke skal revne så lett.

      Håper svare hjalp, og lykke til!! klem

      Slett
  18. Hei, jeg har sett på nettsidene til IKEA og finner ikke gråe lange trekk til henriksdal stolene... Har de sluttet å føre disse?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips