Translate

21.09.2010

De første bildene! Inngang

YES! Da har jeg vært på oppdrag bilde tagning... Dette var veldig artig å ordne til for å ta bilder, rotet ble bare flyttet ut av synsfeltet, og vips så ble det bra.. hehe.. Hmm.. kremt.. Vanligvis så det som regel ryddig, ...etter jeg har ryddet da...

Vel da får jeg sette igang en rundtur.. Begynner med inngangspartiet idag, også får vi jobbe oss igjennom huset etterhvert... Gleder meg!!



Silverfalls heter henge planten jeg har i sink baljen, hadde ikke sett en lignende blomst før i vår, de er helt nydelige....   Jeg og min eldstemann liker å samle på steiner, runde og spesielle, de hoper seg opp ved inngangen...


Jeg er så heldig å ha tak over inngangspartiet mitt, ville ikke byttet det bort for noe!! Det er så herlig å ha både på solskinnsdager og dårligere værdager... Ikke minst pynter og diller jeg masse her inne. Koser meg ofte med min spesial kaffe i stolen min...


 


Kjøpte meg en solhatt i sommer, vi hadde en flott sommerferie i Danmark, masse sol og varmt, og da trengte jeg en solhatt!! Den er så herlig!! Har ikke fått behov til å bruke den her hjemme, men da får den heller pynte seg på veggen....




Velkommen inn!


Her har vi en benk for to, veldig grei å ha i gangen.. Den ble kjøpt for noen år siden på en interiør butikk ved lagunen. Putene til benken har jeg sydd selv, jeg er nok født inn i en "håndarbeidsfamile", og bærer nok preg av det i huset.  Damene i familien driver masse med quilting, strikking, scrapping og masse sying, egentlig prøver vi vel oss på det meste innenfor hobby emne.   Mennene gjør det meste selv av snekring, maling og andre huslige ting, vel unntagen min søster som klarer det meste selv... hehe  ..  gla i deg, søs!




Jeg elsker å prøve å lage ting jeg egentlig ikke har lyst til å bruke penger på.  Altså kan jeg lage det selv, vil jeg ikke kjøpe det i butikken. Elsker å gå på bruktforretninger og loppemarkeder, og sjekker finn.no ofte. Ikke for at vi ikke har råd til annet, men synes det er mer spennende med det brukte og det gamle.

en fin velkomst...
Litt decoupage på bildelerret har jeg prøvd på også, brukte kakefat papir som sjablong, og en stoffbit med tekst på, ble riktig så fint synes jeg... Ser du under bilde er det en wallsticker av en rose med bladkrans, den er av Fuzzy vinyl, kan minne litt om nervøs fløyel. Blir nok  endel wallstickers etterhvert, har fått meg en slik kuttemaskin, Silhouette.

Kan kutte ut stort sett hva som helst....  Genialt....  :-)

Et nøkkel oppheng jeg har laget i det siste, med inspirasjon fra en lokal interiør butikk, lager gjerne flere om noen vil ha ;-)




Det var det for idag, så får jeg rydde meg videre innover i huset til neste gang...                                 SEE YOU SOON!!


4 kommentarer :

  1. halloen gunn....for en nyyydelig blogg...flinke du....det nye nøkkelopphenget var superfint:-)

    SvarSlett
  2. Hei Siv Hege! takker så mye for tilbakemelding ;)) Skal se om jeg får lagt inn noen flere bilder ikveld.. :) følg med videre.. klem

    SvarSlett
  3. For et kjempefint nøkkeloppheng! Det ga meg virkelig inspirasjon! Jeg er IKKE glad i de typiske nøkkelskapene, så har LENGE vært på utkikk etter noe litt mer spesielt! (Derfor ligger nøklene våre i en fin skål!;)) Har sett på hele bloggen din og den er kjempefin! Skal følge med videre!:)

    SvarSlett
  4. Nydelig du har det:) å kjempefin blogg....
    Gleder meg til å se resten av huset....:):):)
    Har du laget den hvite stigen selv?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips